jump to navigation

aquaria lalalaaa…=P July 25, 2008

Posted by a****** in Uncategorized.
trackback

assalamualaikum and good day!!

well, my visit to aquaria happen on the past 2 weeks…huhu just wanna share the moment inside aquaria @ klCc..feel the deep blue sea in the middle of the city…;-)

i used my student pass which are 2 years old since i’ve graduated from IIU…hehe..guess what , the pass still valid..thank god.so i save 8 ringgit instead of paying 28 for an adult. =)

masuk je dalam aquaria tu mcm jalan dalam terowong yang terdapat binatang2 seperti labah2, cicak, kumbang2 di dalam akuarium kaca selain ikan-ikan yang menjadi bahan utama penayangan hidupan air itu..antara ikan yang diperlihatkan ialah ikan piranha, ikan tuna, ikan emm….manyak la tak teringat….tp yg best wktu jalan di dalam akuarium besar, dapat snap gigi ikan jerung yang begitu mengerikan (berimaginasi sekejap ;terbayang kalau lah ikan jerung nie ngap aku huhuhuh)

pastu kebetulan sempat melihat penyelam2 terlatih bernama alex and shahril…(huh, shahril??) membuat pertunjukan memberi makan pada ikan2 seperti jerung pasir, ikan pari, penyu, dan banyak lagi spesies ikan yang aku lupa nak ingat waktu tu (syiok sangat tengok ikan2 nie sambar makanan dari penyelam2 tuu)….

dan yang paling best aku terkagum jugak menengokkan ikan mulut besar nie….hmmm….unik!! subhanallah….;-)

kesimpulannya best juga melawat taman laut di tengah2 bandaraya Kl nie…wah jauh ikan2 nie merantau sampai Kl semata-mata untuk membuka minda dan mata penduduk kota bahawa hidupan air di laut sana , banyak lagi yang belum ataupun langsung kita tidak tahu akan kewujudan mereka…mungkin untuk dilihat secara life…jangan kata budak2 orang2 tua pun ramai yang tak tahu spieses hidupan air nie…termasuk la aku yg tak la tua lagi..heeeee…=P..moh kiter ke aquaria klcC!

Advertisements

Comments»

1. ardina - August 11, 2008

syikin, minta sw photo ni!!

2. a****** - August 11, 2008

sw???eh , aper tuuu..? huhu (tak paham mende sw tu kak delly…


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: